Zde najdete instituce, organizace i jednotlivce, se kterými buďto přímo spolupracujeme anebo je z vlastní zkušenosti můžeme vřele doporučit všem zájemcům o kvalitní vzdělávání.
Městská část Praha 7, odbor sociálního začleňování
OSZ pomáhá osobám, které jsou sociálně vyloučené nebo sociálním vyloučením ohrožené, dosáhnout příležitostí a možností, které jim napomáhají plně se zapojit do ekonomického, sociálního i kulturního života společnosti a žít způsobem, který je ve společnosti považován za běžný.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Národní pedagogický institut České republiky
NPI ČR je školským vzdělávacím, metodickým, výzkumným, odborným a poradenským zařízením pro řešení otázek předškolního, základního, středního a vyššího odborného vzdělávání, základního uměleckého, jazykového, neformálního, zájmového a dalšího vzdělávání.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Řízení školy online vám je v každém okamžiku připraveno poskytnout informace, které pomohou vyřešit situaci v oblasti řízení, vedení a provozu všech typů škol a školských zařízení.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Nezisková organizace Society for All vznikla v roce 2011, původně pod názvem ČOSIV (Česká odborná společnost pro inkluzivní vzdělávání).
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Vzdělávací portál, pro pedagogy, žáky i jejich rodiče, který nabízí multimediální vzdělávací prostředí, interaktivní výkladové hodiny a cvičení, učební pomůcky, online semináře a vzdělávání, poradenství, vzdělávání pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a pro žáky s odlišným mateřským jazykem, jazykové kurzy, školní pobyty a výlety pro děti a zabezpečuje a provozuje speciálně-pedagogicko-logopedicko-psychologickou poradnu v Praze.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Věří, že cestou k proměně vzdělávání je dobrá příprava pedagogů. Usiluje o její zlepšování přímo zevnitř pedagogických fakult. Pořádá vzdělávací akce, pomáhá pedagogům růst a spolupracuje na šíření dobré praxe a systémových změn.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Společnost MP Education zabezpečuje cyklem vzdělávacích aktivit pod názvem „Dospívám…“ doplňující vzdělávání pro žáky ZŠ a SŠ v problematice vývojových změn tj. biopsychosociálních aspektů dospívání.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Poskytuje poradenství v oblasti tvorby školního a vnitřního řádu a dalších vnitřních norem, v oblasti řešení konkrétních problémů ve školách nebo na školních výjezdech a dalších oblastech každodenního školního života. Poradenství je zpoplatněno, konkrétní cena se odvíjí od rozsahu poradenské služby, složitosti kauzy, času, který je třeba řešení věnovat.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Nakladatelství Dr. Josef Raabe
RAABE se v současné době úspěšně profiluje jako odborné pedagogické nakladatelství. Dlouhodobým cílem je podpora kvality vzdělávání.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Pomáhá dětem a jejich rodičům žít život bez násilí a posilovat zdravé vztahy v rodině.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Hlavním cílem programu je, aby se žáci stali samostatnými mysliteli a čtenáři, kteří se dokážou na věci dívat z různých úhlů pohledu, jsou zvídaví, cítí lásku k vědění a zodpovědnost za svět, ve kterém žijí.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Mimo jiné nabízí jednorázové i dlouhodobé kurzy pro pedagogy, vedení škol, asistenty pedagoga a studenty pedagogických oborů. V kurzech se lektoři věnují podpoře společného vzdělávání, vzdělávání ke globální odpovědnosti, podpoře aktivního občanství, rozvoji komunikace a moderním výukovým metodám.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Prostřednictvím učitelů a regionálních center podporuje rozvoj nejen technického a přírodovědného vzdělávání v Česku.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Divadelní spolek Ty-já-tr se věnuje produkci divadelních představení pro děti, dospělé, seniory, přátele poezie. Spolek spolupracuje s profesionálními i amatérskými herci a režiséry.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Pedagogům a školám poskytuje poradenství ve vzdělávání dětí, které nemají žádnou či dostatečnou znalost češtiny. Nabízí semináře, metodickou podporu a materiály do výuky. Rodičům s migrační zkušeností a jejich dětem pomáhá zorientovat se v českém školství a v začlenění do společnosti. Nabízí kurzy češtiny jako druhého (cizího) jazyka pro děti i dospělé.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Střední článek podpory je doplněním vzdělávacího systému o zásadní strukturní prvek podpory v institucionální oblasti, který se má zasadit o profesionalizaci vedení škol i výkonu role zřizovatelů, o efektivní nastavení vzdělávací soustavy a vytváření rovných podmínek pro vzdělávání, díky čemuž dojde také k naplňování cílů Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+ a ke zvyšování kvality vzdělávání v ČR.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Dům dětí a mládeže Praha 7 se zabývá zájmovým vzděláváním. Nabízí účastníkům seberealizaci ve více jak 200 zájmových kroužcích, 4 klubech a předškolním centru. Organizuje příměstské tábory, jarní a letní dětské tábory, soutěže a víkendové akce.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Krajský akční plán vzdělávání v hlavním městě Praze (KAP) je nástroj pro zlepšení řízení škol, hodnocení kvality vzdělávání a plánování strategických kroků vedoucích ke zvýšení kvality vzdělávací soustavy kraje i jednotlivých škol.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Speciálně pedagogické centrum pro děti a žáky s vadami řeči je školské poradenské zařízení, které zajišťuje péči o klienty s narušenou komunikační schopností jako primární diagnózou.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Nezisková organizace, která usiluje o to, aby Praha byla metropolí všech – domovem pro všechny, kdo se tu rozhodli žít bez ohledu na jejich zemi původu, a místem, kde se jednotliví obyvatelé vzájemně respektují, podporují a spolupracují.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Nabízí cesty osobního i firemního rozvoje, vytváří programy pro školy, které chtějí spokojené učitele, žáky a rodiče a s klidem podporují osobní rozvoj a tvořivost.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Finanční vzdělávání pro žáky a podpora výuky finanční gramotnosti pro učitele.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Prostřednictvím České školní inspekce je zajišťováno hodnocení vzdělávací soustavy v České republice v oblasti vzdělávání a školských služeb. Česká školní inspekce získává a analyzuje informace o vzdělávání v mateřských, základních, středních a vyšších odborných školách, ale také ve školských zařízeních (např. školní jídelny, domovy mládeže) zapsaných do školského rejstříku.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Cílem je rozvoj matematické gramotnosti žáků a studentů všech typů škol prostřednictvím šíření metody vyučování matematiky orientované na budování mentálních schémat, jejímž autorem je Milan Hejný.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Vytváří vzdělávací programy a materiály pro školy, které vedou děti k zodpovědnosti vůči životnímu prostředí.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Forum mateřských škol vybírá ta nejdůležitější témata z oblasti předškolního vzdělávání a organizuje vzdělávací konference.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Pedagogicko-psychologická poradna pro Prahu 7 a 8
Školské poradenské zařízení působící v obvodu Prahy 7 a Prahy 8 a poskytující služby především rodičům a jejich dětem, spolupracuje se školami v oblasti metodického vedení a nabízí vzdělávací programy pro pracovníky škol i širokou veřejnost.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Přírodní škola byla založena jako alternativa k velkým státním gymnáziím. Hlavní filozofií je, aby škola byla plnohodnotným životem tady a teď, ne pouze přípravou na profesi v budoucnu, místem, kde každý najde své místo a může se realizovat bez ohledu na věk, talent, nebo zaměření. Důraz klade na společenství, které společně žije, tvoří a je otevřené okolnímu světu.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Klokanův kufr je soubor didaktických pomůcek, které naučí dítě vše, co potřebuje umět před nástupem do školy. Díky svému komplexnímu pojetí pomáhá diagnostikovat, co dítě skutečně umí a zvládá, odhaluje jeho silné stránky, které posiluje, a identifikuje případné slabé stránky, s nimiž dále pracuje a nachází řešení.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Společnost 7U s. r. o. zajišťuje komplexní servis spojený se správou, provozem a údržbou domů, bytů i nebytových prostor, které jsou v majetku Městské části Praha 7. Pro naše školy zajišťuje úpravy zahrad a školní zeleně.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Společnost pro předškolní výchovu
SPV se snaží aktivně vstupovat do všech otázek, které se týkají předškolního vzdělávání i péče o děti předškolního věku. Proto spolupracuje dlouhodobě s MŠMT (je členem poradního sboru), ČŠI i dalšími odbornými institucemi resortu školství, ale i sociální a zdravotní problematiky, které se oblastí péče o děti, jejich rodiny, vzdělávání pedagogů atd. zabývají. Pravidelně se účastní diskuse k návrhům na legislativní, koncepční, organizační i finanční záležitosti, které se bezprostředně vztahují k práci mateřských škol.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Od svého vzniku GRADA Publishing byla a také do budoucna bude průkopníkem profesionalizace nakladatelů a nakladatelské činnosti v České a Slovenské republice. Svou roční nabídkou odborné literatury zaujímá nakladatelský dům GRADA 1. místo na českém a slovenském knižním trhu odborných publikací už od roku 1992. S MAP spolupracuje především v sekce Dětský knižní klub.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
U studánky poznání je centrum zaměřené na environmentální vzdělávání dětí, mládeže a široké veřejnosti. Nabízí také prostor pro prezentaci ochranářských projektů a vytváří příležitosti pro setkávání odborníků, studentů, dětí a všech, které pojí zájem o přírodu. Posláním centra je probouzet pozitivní vztah k přírodě a inspirovat k její ochraně. Náš lektorský tým tvoří přední čeští ochránci přírody s mnohaletými terénními zkušenostmi z celého světa. Vždy tu na Vás bude čekat terénní zoolog, ochránce přírody nebo třeba expert na technologii vody.